Λογοθεραπεία

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, φωνής ομιλίας και μάσησης-κατάποσης σε παιδιά και ενήλικες, όποια κι αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών: νευρολογική, εξελικτική ή λειτουργική. Αποσκοπεί στην ανάπτυξη της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας, στην καθαριότητα της ομιλίας και της φωνής και στην παραγωγή λόγου των βαρήκοων.

Ο ρόλος του λογοθεραπευτή: Ο λογοθεραπευτής ενημερώνει, αξιολογεί και ενισχύει τις δεξιότητες, ενώ παράλληλα προσπαθεί να αποτρέψει την επιδείνωση των δυσλειτουργιών που επιφέρουν οι νευρολογικές αυτές παθήσεις που εκδηλώνονται.

Ειδικότερα ο Λογοθεραπευτής ασχολείται με: • Φωνολογικές και Αρθρωτικές Διαταραχές • Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές- Αυτισμός- Asperger • Νοητική Υστέρηση- Σύνδρομα • Δυσλεξία-Μαθησιακές Δυσκολίες • Διάσπαση Προσοχής-Υπερκινητικότητα • Αισθητηριακές Δυσλειτουργίες • Νευρολογικές Διαταραχές- Εγκεφαλική Πάρεση • Βαρηκοΐα- Κώφωση • Γλωσσική Καθυστέρηση • Απραξία-Δυσαρθρία • Διαταραχές Φωνής • Διγλωσσία • Σχιστίες • Αφασία • Δυσφαγία • Διαταραχές ροής- Τραυλισμός- Ταχυλαλία

Φυσιολογική ανάπτυξη παιδιών:

Έως 12 μηνών

  • Έχει βλεμματική επαφή.
  • Αναγνωρίζει τη φωνή της μητέρας του.
  • Χαμογελά όταν του μιλάτε.
  • Ανταποκρίνεται στο όνομά του.
  • Γυρίζει το κεφάλι του προς την πηγή των ήχων.
  • Διαθέτει κάποιο βασικό λεξιλόγιο.

Έως 2 χρονών

  • Το λεξιλόγιό του διαθέτει 20-50 λέξεις.
  • Υπακούει σε απλές εντολές.
  • Χρησιμοποιεί δύο λέξεις για να σχηματίσει φράσεις.
  • Χρησιμοποιεί συμβολικά διάφορα παιχνίδια (π.χ τάισμα μωρού κ.α).
  • Έως 3 χρονών

  • Απαντάει σε ερωτήσεις.
  • Κάνει απλές προτάσεις.
  • Μπορεί να παρακολουθήσει ένα διάλογο.
  • Του αρέσουν τα παραμύθια και τα παρακολουθεί με ευκολία.
  • Κάνει ερωτήσεις.
  • Έως 4 χρονών

  • Απαντάει σε όλα τα είδη ερωτήσεων.
  • Γίνεται κατανοητό και από ανθρώπους που δεν γνωρίζει.
  • Η ομιλία του πλησιάζει περισσότερο σε αυτή των ενηλίκων όσον αφορά στη γραμματική και το συντακτικό.
  • Διηγείται τις εμπειρίες του.
  • Είναι γεγονός ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό και γι’ αυτό μπορεί να υπάρξει κάποια διακύμανση σχετικά με το χρόνο που κατακτά κάποια δεξιότητα, ωστόσο ο μέσος όρος σημαίνει κάτι και ειδικά αν έχει περάσει εξάμηνο και το παιδί δεν παρουσιάζει πρόοδο, τότε θα πρέπει να υπάρξει προβληματισμός.

    Ανεξαρτήτως ηλικίας επικοινωνήστε μαζί μας εάν το παιδί:

    • Δεν αγαπά το σχολείο και τα μαθήματα • Η ώρα του διαβάσματος είναι «βασανιστήριο» • Υπάρχουν συχνές διακοπές κατά τη διάρκεια του διαβάσματος (τουαλέτα, νερό) • Δε συγκρατεί ημερομηνίες, τηλέφωνα, οδηγίες • Δυσκολεύεται να μάθει τα ποιήματα • Συναντά δυσκολία να μάθει τα γράμματα της αλφαβήτου • Αντικαθιστά γράμματα (γραπτά ή στην ανάγνωση) : γ-χ β-φ-θ δ-θ φ-ψ • Παραλείπει γράμματα στη γραφή • Κολλά τις λέξεις ή τις χωρίζει • Κάνει επίμονα λάθη ορθογραφίας • Διαβάζει αλλά δεν αποδίδει